rssfacebook

 

 



3D /  CG mozgóképen / Magyarok a 2017-es VFX Oscar siker mögött.
maxin10sity maxin10sity maxin10sity maxin10sity maxin10sity maxin10sity maxin10sity

Magyarok a 2017-es VFX Oscar siker mögött.
   

 Időrendbe: növekvő
Oldalak: 1/1
db/oldal:
Létrehozó:  APTeam  2017.03.12. 23:11 
SzerzőHozzászólás
APTeam
 2017.03.19. 00:00   4. hozzászólás 
ProfilWeb
 
3. Koncz Teréz

Mutatkozz be kérlek, ki vagy és jelenleg (ill. a film készítésekor) hol, mióta, és milyen munkakörben dolgozol?

Koncz Teréz vagyok, és a Jungle Book forgatása idején az utómunkáért felelős MPC forgatási részlegének koordinátora voltam. Akkor harmadik éve dolgoztam VFX produkciós területen. Jelenleg a saját produkciós cégemben, a Stellar Circusban producerkedek, illetve visszatértem az eredeti szakmámhoz, ami a filmrendezés.

Hogy kerültél kapcsolatba a Dzsungel könyvével és mi volt pontosan a feladatod a filmen?

A forgatási részleg (data capture department) képviselői minden egyes film forgatásán megjelennek, aminek az utómunkájában részt vesz a cég. A feladatom alapvetően ezeknek a képviselőknek a koordinálása. A Dzsungel könyvénél ennél túlmutatott a feladatköröm, ugyanis főként azzal foglalkoztam, hogy Európa és India állatkertjeiben felkutassam a filmben megjelenő fajokat, és aztán odaszervezzem a kollégáimat, hogy referenciafotókat készíthessenek. Az egyik fotózáson a fotós asszisztenseként is részt vettem, illetve Idris Elbával forgattunk egy referenciaanyagot az animációhoz. A rendező ezen a kis forgatáson videohívás keretében vett részt, míg Idris Elba személyesen.

Kb. mennyi jeleneten dolgoztál? Melyik volt a legnehezebb, vagy a legérdekesebb ezek közül számodra? Hogy érzed, mi volt a legnagyobb kihívás ebben a projektben a részedről?

Data capture koordinátorként jeleneteken nem dolgoztam, a kihívásokat inkább a praktikus feladatok jelentették. A nehézség itt számomra az volt, hogy lehetőleg élő állatokat kerítsek elő a referenciához, ami kihaláshoz közeli állatfajoknál szinte lehetetlen. Voltak vicces sztorik, például, amikor egy hangyafarm tulajdonosával kellett egyezkedni, hogy ne kelljen megvenni a hangyákat, csak lefotóznánk, vagy amikor a krokodilok másfél méter magasra is felugrottak a vízből, amely felett egy kis hídon állva próbálták elkapni a bőrükön a csillanást. Ami még különlegessé tette számomra a projectet, az az, hogy a feletteseim odautaztak a forgatásra, ezért kb. egy hónapig én voltam a részlegünk egyetlen produkciós képviselője Londonban.

Mennyire volt sok munka a filmmel? Kellett pl. sokat túlórázni vele, plusz munkát beleadni?

A forgatási időszak hálásabb volt, mint általában az utómunkáé, nekem nem kellett túlóráznom. A rendes munkaórákat kitöltötték a teendők.

Mennyivel volt ez más film mint a többi? Volt-e rálátásod a többiek munkájára ezzel kapcsolatban? Érezted, esetleg, hogy ez valami különleges és akár ilyen sikert is elérhet majd?

Természetesen, ez nagy szám volt az elejétől fogva. Eleve, hogy a forgatás meglehetősen rövid volt, mivel a green és blue elemeken kívül mindössze Mauglit vették fel, előre vetíttette, hogy izgalmas és innovatív munka következik. Az is egyedi volt a filmben, hogy úgy indult, hogy egy az egyben MPC produkció lesz, és erre fog ráállni szinte az egész cég. Általában több nagy cég is részt vesz a munkában, ami hátráltató is tud lenni az eltérő workflowk illetve a szakmai titkolózás miatt. Engem megnyugtatott, hogy egy fedél alatt lesz végrehajtva az egész, mert addigra kiismertem az MPC metódusait és szervezettségét. Amikor megismerhettük az Art Department munkáját és a mögötte lévő koncepciót, az is nyilvánvalóvá vált, hogy nagyon jól fog kinézni a film. Az Oscar díj, de legalábbis a jelölés várható volt, hiszen ez az első ennyire realisztikus, full CG környezetben játszódó kísérlet, és ismerve a supervisorok maximalizmusát és a döntéshozók és munkavégzők elkötelezettségét, az nem is volt kérdés, hogy penge lesz.

Milyen software-eket ill. milyen saját, belső fejlesztésű eszközöket használtatok a filmen? Volt-e valami új fejlesztésetek kizárólag ezzel a filmmel kapcsolatban, tudsz-e esetleg valami ilyen(ek)ről?

Ez a része ebben a showban nem érintette a munkakörömet, és mire beindult az utómunka, már nem dolgoztam a cégnél.

A jelölés ill. majd a díjátadás hogy érintet Téged? Volt-e valami visszajelzés, pl. ünneplés, megemlékezés, prémium stb. a munkahely részéről?

Az nagyon jólesett, hogy az ex-MPC dolgozókat (engem két és fél év után) is visszahívták, hogy az Oscarral fotózkodhassanak. A még ott dolgozó kollégák facebook oldalain láttam, hogy kaptak egy emlék-oklevelet, és biztos, hogy volt buli is :-).

Hogyan, merre tovább ezek után, mik a tervek? Min dolgoztok most (vagy legutóbb) ami publikus?
VFX területen jelenleg nem dolgozom, de a produkciós csapatokban szerzett tapasztalataimat jól tudom kamatoztatni a filmezés más területein is. Éppen egy saját kisfilm rendezését fejezem be, és nagyjátékfilmet fejlesztek.

APTeam
 2017.03.12. 23:27   3. hozzászólás 
ProfilWeb
 
2. László Márk

Mutatkozz be kérlek, ki vagy és jelenleg (ill. a film készítésekor) hol, mióta, és milyen munkakörben dolgozol?

László Márk vagyok és az MPC 3DDMP részlegen dolgoztam, mint Environment TD. Ez amolyan 3d generalista pozíció ahol a környezet létrehozásában segédkezünk. Jelenleg a Rising Sun Pictures irodájában üldögélek hasonló pozícióban.

Hogy kerültél kapcsolatba a Dzsungel könyvével és mi volt pontosan a feladatod a filmen?

Stratégiai szabadságom töltöttem amikor MPC ismét behívott, azt hogy a Dzsungel Könyvet nyertem meg azzal csak Londonban szembesültem. Annyira nem repestem, mert előző munkám is meglehetősen hosszú volt, de aztán elég változatos feladatokat kaptam szerencsére.
Kicsivel több, mint egy évet voltam csak ezen a produkción, ezalatt nagyjából mindent csináltam ami környezethez köthető. Modellezés és layout jellegű feladatokat főleg, de texturaztam, lookdeveltem is illetve a snittek set dressingjeiket gyártottam . Meg persze rengeteg időt töltöttünk a pipeline noszogatásával is.

Kb. mennyi jeleneten dolgoztál? Melyik volt a legnehezebb, vagy a legérdekesebb ezek közül számodra? Hogy érzed, mi volt a legnagyobb kihívás ebben a projektben a részedről?

A mi csapatunk fő helyszíne a Peace Rock volt, ami az a kő rakás ahol az állatok isznak és szövetséget kötnek a film elején. Nagyobb szekvenciám volt meg az a rész ahol a majmok elraboljak Mauglit egészen a Weta által készített templomig és a film végi lángoló erdős részeknél is segítettem. Körülbelül hetvenen voltunk 3DDMP-n összesen csúcsidőben, csapatok szorosan közreműködtek a gyártás alatt, így nem volt ritka ha valaki csinált egy szép szikla falat az utána kicsit módosítva felbukkant több helyen is a filmben.
Legelső és egyik legnagyobb feladatom magának a Peace Rocknak a modellezése volt. Kihívás volt, mert akkor meg kameráink se nagyon voltak csak azt tudtuk, hogy nagyjából minden szögből látható lesz, több megvilágítással is. Illetve maga a koncepció is sokat változott menetközben nyilván.
Leginkább azt a pár különálló snittet kedveltem, ahol csak a külalakra kellett koncentrálni. Ha egy helyszín 80 jelenetben szerepel, 30 állat futkározik rajta és van egy vízesés a háttérben, ott, hát, nem annyira egyszerű csak úgy odébb pakolni ezt azt mert menet közben rájöttél a kompozíció jobb lenne úgy.

Mennyire volt sok munka a filmmel? Kellet pl. sokat túlórázni vele, plusz munkát beleadni?

Személy szerint nem rajongok a túlóráért, pláne ha kis sem fizetik, úgyhogy nem raktam bele túl sok extra időt. Ilyen szempontból szerencsés voltam, mert egyrészt egy éven keresztül túlóráztatni még vfx-ben se túl népszerű dolog, másrészt részlegem jó helyzetben volt, mert mi relatív a gyártási lánc elején helyezkedtünk el. Komperek, lighterek vagy animátorok ezt a sztorit szerintem máshogy fogjak elmesélni.

Mennyivel volt ez más film mint a többi? Volt-e rálátásod a többiek munkájára ezzel kapcsolatban? Érezted, esetleg, hogy ez valami különleges és akár ilyen sikert is elérhet majd?

Főleg a produkció mérete volt az ami egyedivé tette, nem volt meg szerencsém olyan produkcióhoz ahol 1000+ fő dolgozott együtt másfél-két éven át három kontinensen. Méretéből adódóan kommunikáció volt egyik legnagyobb kihívás.
Elég sokáig az volt kérdéses számomra ez a film egyáltalán el fog-e valaha készülni. Aztán amikor végre elkezdtek kompok potyogni lehetett sejteni ha ez egyszer le lesz adva fog pár díjat kapni. Már csak naturalisztikus jellegéből adódóan is.

Milyen software-eket ill. milyen saját, belső fejlesztésű eszközöket használtatok a filmen? Volt-e valami új fejlesztésetek kizárólag ezzel a filmmel kapcsolatban, tudsz-e esetleg valami ilyen(ek)ről?

A legizgalmasabb egyértelműen a Renderman RIS használata volt, hiszen produkció elején máshol még nem is volt elérhető, de cégen belül se hiszem sokan használták előtte. Egy évük volt felhúzni produkciós szintre ami azért nem kis dolog volt szerintem.
Mi oldalunkon a Scatter tool volt a legnagyobb fejlesztés ha minden igaz, ez egy Maya particle alapú set dressing gyártó eszköz, földön fekvő millió kis ágat, kavicsot és egyéb bizbaszt lehetett vele készíteni. Igazából nem volt benne semmi technológiai újdonság, de kifejezetten produkciós igényekhez tervezték ezert egészen kellemes volt vele dolgozni.
Katana alá is rengeteg mindent fejlesztettek a mi részlegünkön is. Például volt ilyen remek jó Megascan illetve egyéb szkennelt felület mixelő shaderünk, mint amihez hasonlót nem rég kapott a Substance. Megascaneknek amúgy is nagyon nagy sikere volt, az assetek jelentős része kapott vele extra részleteket.

A jelölés ill. majd a díjátadás hogy érintet Téged? Volt-e valami visszajelzés, pl. ünneplés, megemlékezés, prémium stb. a munkahely részéről?

Kiírtak az ajtóra, hogy éljen. Mind a hárman nagyon örültek nekik akik meg a cégben dolgoznak a részlegről. Lehet volt más is, de arról nem tudok, film után elhagytam Londont és azóta MPC-t is.

Hogyan, merre tovább ezek után, mik a tervek? Min dolgoztok most (vagy legutóbb) ami publikus?

Épp múlt hét óta publikus, hogy a Thor: Ragnarokot kalapáljuk egy ideje, amihez egy jóval stilizáltabb környezet készül mint amik a Dzsungel Könyvében voltak. Ezelőtt pedig Loganen volt szerencsém dolgozni. Nagy örömömre szolgált a film ilyen jól sikerült!
Merre tovább ez jó kérdés, valószínűleg megnézem végre magamnak Vancouvert!

APTeam
 2017.03.12. 23:17   2. hozzászólás 
ProfilWeb
 
1. Szeibold Krisztián
Krisztiánnal könnyű dolgunk volt hiszen "régi motorosként" igen sokáig erősítette az ArtistPub admin csapatát.

Mutatkozz be kérlek, ki vagy és jelenleg (ill. a film készítésekor) hol, mióta, és milyen munkakörben dolgozol?

Szeibold Krisztián vagyok, a film készítésének idején a londoni MPC-nél dolgoztam Lighting TD munkakörben, jelenleg az Image Engine-nél töltöm be ugyanezt a pozíciót.

Hogy kerültél kapcsolatba a Dzsungel könyvével és mi volt pontosan a feladatod a filmen?

Régi álmom volt bekerülni a filmipar VFX részébe és kipróbálni magam külföldön, így nagyon megörültem amikor az egyik jelentkezésem után értesítettek, hogy csatlakozhatok a londoni MPC "The Jungle Book" projektjéhez Lighting TD-ként.

A feladataim érdekesen alakultak. Éppen a gyakorló hetemet töltöttem amikor közölte a részlegvezető, hogy van egy érdekes és sürgős feladatuk a számomra. Egy belső fejlesztésű rendszerhez kellett több mint száz jelenet előnézeti világítását - jelenetsoronként egyet-kettőt - legyártani, amellyel az animátorok egyszerűen tudták prezentálni a munkájukat az ügyfél felé, a véglegeshez közelibb fénykondíciók között. Mondanom sem kell, hogy mennyire el voltam kenődve az első időszakban, hogy nem dolgozhatok az éles jelenetek végső bevilágításán. Ezen rendszer fejlesztése ráadásul nagyon az elején járt, rengeteg technikai problémánk volt, folyamatosan egyeztetni kellett a programozókkal illetve kitalálni, hogy minél egyszerűbben kezelhető legyen az egész folyamat.

Ez idő alatt sokat tanultam a különböző jelenetsorok eltérő fénykondícióinak bevilágításáról, az MPC belső megoldásairól, munkafolyamatairól, számomra új programokról, rendszerekről, technikai problémákról és azok kezeléséről illetve olyanokról, amikről nem is gondoltam volna, hogy mennyire hasznosak is lesznek későbbi munkáim során. Nem is beszélve a teljesen új környezetről és a nyelvi nehézségek leküzdéséről.

Aztán eljött az én időm. A cégben eltöltött fél évem második felében végre átkerültem az éles jelenetek világítására és megkezdődhetett az igazi móka.

Kb. mennyi jeleneten dolgoztál? Melyik volt a legnehezebb, vagy a legérdekesebb ezek közül számodra? Hogy érzed, mi volt a legnagyobb kihívás ebben a projektben a részedről?

Az éles jelenetek közül több jelenetsoron dolgoztam. A főszereplő állatok világítása mellett a hihetetlenül komplex környezetet is életre kellett kelteni, ráadásul a történet egyik kulcsfontosságú jelenetsorát is megkaptam. Ebből a két legfontosabb jelenetem amikor Mowgli újra találkozik Bagheera-val a folyóparton és Mowgli örömében átöleli őt illetve ezt megelőzően, amikor Bagheera előbújik a bozótból.

A legnagyobb kihívást számomra Bagheera és Baloo szőrzetének bevilágítása jelentette. Főleg Bagheera, a fekete párduc okozott némi fejtörést, hogy ne váljon fekete szőrzete a napsütés és derítés hatására szürkévé, illetve mindkét állatnál rengeteg apró részletet ki kellett emelni, amihez a szőrhöz tartozó anyagjellemzőkkel és a lámpákkal is trükköznöm kellett. Ez a fentebb is említett két jelenetben annyira jól sikerült, hogy több filmbemutatóba, promóciós anyagba is bekerültek illetve a Bagheera-t bemutató poszterre is az én munkámat választották ki.

Mennyire volt sok munka a filmmel? Kellett pl. sokat túlórázni vele, plusz munkát beleadni?

Többször volt, hogy az utolsók között hagytam el az irodát a részlegemből, de egyáltalán nem volt vészes a tempó a számomra. Nemigen kellett hétvégéznem illetve a túlórák többsége is inkább abból fakadtak, hogy igyekeztem tovább finomítani egy-egy jelenetet. Egy szerencsés időszakában voltam ott a projektnek.

Mennyivel volt ez más film mint a többi? Volt-e rálátásod a többiek munkájára ezzel kapcsolatban? Érezted, esetleg, hogy ez valami különleges és akár ilyen sikert is elérhet majd?

Ami az egyik különlegessége volt a projektnek, hogy bár legnagyobb része számítógéppel generált, a valósan felvett anyag miatt nem térhetett el a filmes mivoltából. Egy érdekes egyensúlyra törekedtek a téma kapcsán, a valós és mesés képi világ határai között. A körülöttem levőket is motiválta, hogy egy fokkal szabadabb kezet kaptak és kicsit több kreatív megoldást is igényeltek a feladatok. Nagyon szép világítások készültek körülöttem, jó volt látni hogyan alakulnak, változnak a jelenetek hétről-hétre.

Nagyon élveztem ezen a projekten dolgozni. Végig tisztában voltam vele, hogy amin dolgozok az egy kedves kis történet újraelevenítése a gyermekkoromból és mennyi örömöt hozhat el újra a régi illetve az új generáció számára is. A csapat egésze hihetetlen munkát végzett és a cégnek is egy hatalmas lépés volt ez a projekt. Jon Favreau és a VFX supervisor is többször tartott beszédet a készítés alatt arról, hogy mennyire nagy dolognak vagyunk a részesei. Én csak remélni tudtam, hogy pozitív lesz a fogadtatása a filmnek amikor bemutatásra került, hogy ezzel is viszonozva legyen a lelkes és keményen dolgozó csapat munkája. Értelemszerűen a WETA-ban dolgozókat is ideértve.

Milyen software-eket ill. milyen saját, belső fejlesztésű eszközöket használtatok a filmen? Volt-e valami új fejlesztésetek kizárólag ezzel a filmmel kapcsolatban, tudsz-e esetleg valami ilyen(ek)ről?

Javarészt The Foundry Katana-val és Pixar Renderman-al kellett dolgoznom, persze ezek sem az alapverziók voltak, rengeteg részébe belenyúltak, kiegészítették saját megoldásokkal. A projekt rengeteg karaktert tartalmaz ami miatt az animációs verziók mennyisége is tekintélyes volt. Emiatt is kezdték el fejleszteni a fentebb említett, animátorok munkáját bemutató megoldást, hogy optimalizálják az elkészült animációk értékelésének folyamatát.

A jelölés ill. majd a díjátadás hogy érintet Téged? Volt-e valami visszajelzés, pl. ünneplés, megemlékezés, prémium stb. a munkahely részéről?

Az MPC természetesen köszönetét fejezte ki nyilvános csatornákon illetve ünnepséget is rendezett cégen belül. Sajnos a szakma sajátossága miatt azonban a csapat egy része szétszéledt a világ minden tájára, így utólag ezek már nehezen megünnepelhetők.

Hogyan, merre tovább ezek után, mik a tervek? Min dolgoztok most (vagy legutóbb) ami publikus?

A Dzsungel könyve után csatlakoztam az Image Engine csapatához a messzi Kanadában, ahol olyan produkciókon dolgoztam eddig mint Kingsglaive: Final Fantasy XV, Fantastic Beasts and Where to Find Them, Logan és Power Rangers.

Köszönöm az interjút az ArtistPub csapatának! :)

APTeam
 2017.03.12. 23:11   1. hozzászólás 
ProfilWeb
 
Mint ismeretes ez évben a Dzsungel könyve nyerte meg a VFX (visual effects) Oscart. Erős mezőny volt ugyan (futottak még: Deepwater Horizon, Doctor Strange, Kubo and the Two Strings és a Rogue One: A Star Wars Story), de ezek között is abszolút megérdemeltnek mondható a helyezés. A filmen az MPC és a Weta Digital is dolgozott.

A hazai médiában az idei Oscar siker(ek) számtalan híre között (értelemszerűen a Sing / Mindenki mint legjobb rövidfilm ill. az animációs film kategóriában volt több infó már a magyar munkáról a Vörös Teknősön) sajnos elveszett az, hogy a VFX Oscar díjas Dzsungel Könyvén is bizony sok magyar dolgozott, így többek között nekik is köszönhető a film ilyen magas rangú elismerése. Ezért is gondoltuk, hogy legalább mi megszólaltatnánk a filmen dolgozó magyarokat a témában, legalább egy-egy rövid interjú erejéig.

Többfelé is elküldtünk kérdéseinket, így reméljük hogy a beérkezett válaszok által jó pár szemszögből, munkakörből kaphatunk majd némi rálátást a filmen történt effekt munkákra, munkafolyamatokra. Amint beérkeznek az újabb interjúk természetesen azokról is hírt adunk mind itt az oldalon mind Facebook oldalunkon.

Minden interjúban közreműködőnek nagyon köszönjük a segítséget és persze hogy szakított időt ránk!

By the way, az Oscar mellett a jóval szakmaibb Visual Effects Society éves díjátadóján is a Jungle Book vitte a prímet nem kevesebb mint öt díjjal: https://www.visualeffectssociety.com/post/1...
+ a film BAFTA-t is nyert VFX témában: http://www.bafta.org/media-centre/press-rel...

Egy "kis" linkválogatás a teljesség igénye nélkül, hogy minél könnyebben képbe kerüljetek:

VFX Oscar átadás
https://youtu.be/l981Q95dCAs

The Jungle Book wins VFX Oscar
https://www.fxguide.com/quicktakes/the-jung...

2017-es Oscar nyertesek
https://www.oscars.org/oscars/ceremonies/2017

A jelöltek rövid vizuális összefoglalói
https://youtu.be/lOBmolmwSrM
https://youtu.be/oXkyHSmZnZM

MPC The Jungle Book VFX breakdown
https://vimeo.com/205247452

MPC The Jungle Book ‘Naturalistic FX’ breakdown
https://vimeo.com/205569115

MPC ‘The Characters of The Jungle Book’
https://vimeo.com/206234734

MPC 'The Environments of The Jungle Book'
https://youtu.be/Dt8sor4H1V4

The Jungle Book Vfx
https://youtu.be/NSQcBZcvqpg

The Jungle Book 'Tech & vfx' Featurette (2016)
https://youtu.be/laRkbKVrPb4

Jungle Book: Visual effects revealed - BBC Click
https://youtu.be/yBpRQU6avHM

ITV visit MPC to learn about the craft behind Disney's The Jungle Book
https://youtu.be/Y1eXLMI-p-U

Out of the pages and into The Jungle Book
https://www.fxguide.com/featured/out-of-the...

THE JUNGLE BOOK: Adam Valdez – VFX Supervisor – MPC
http://www.artofvfx.com/the-jungle-book-ada...
 Időrendbe: növekvő
Oldalak: 1/1
db/oldal:


SegítségKészítőkJogok
Bezár
Olvasd elÍrj
Tovább az oldalra